Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
De voorbije twintig jaar is er in het onderwijs veel veranderd: van klas, universiteit en hogeschool tot studiehuis en open leercentrum. Leren is een actievere en vaak ook meer zelfstandige bezigheid geworden. De informatietechnologie heeft een overvloed van informatie en documentatie binnen handbereik gebracht. Een paper, een project of een scriptie schrijven vraagt echter veel meer werk dan met enkele behendige muisklikken wat gegevens opzoeken en verwerken. De overtuigingskracht van een werkstuk ligt evenmin alleen in de opmaakmogelijkheden van je tekstverwerker.Dit boek legt uit hoe je zo een werkstuk aanpakt en stap voor stap uitwerkt: het afbakenen van een onderwerp, het opzoeken en beoordelen van informatie uit boeken, tijdschriften en op het internet, het verwerken van de informatie, het opstellen van een werkplan, het uitschrijven van een goed gestructureerde tekst, de opmaak van het werkstuk en de presentatie ervan. Enkele oefeningen helpen je om je zoek- en schrijfvaardigheden aan te scherpen.Het voorbereiden van papers, projectrapporten en scripties maakt, zeker in het Vlaamse en Nederlandse hoger onderwijs, steeds vaker deel uit van een leerproces waarin het ontwikkelen van competenties centraal staat, of van nieuwe evaluatiemethoden zoals assessments. Ook daarover vind je in dit boek informatie en tips.Dit boek is een wegwijzer voor leerlingen en studenten, maar ook leraren, lectoren en docenten vinden er aanzetten om na te denken over de mogelijkheden van papers, projecten en scripties als onderdeel van een leerproces.
Eindwerken. --- Papers. --- Projectwerk. --- eindwerken schrijven --- Science --- projectaanpak --- Learning --- Computer simulation --- Learning [Psychology of ] --- Handbooks, manuals, etc. --- Social aspects --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Documentation Documentatie --- Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Scripties --- 001 --- 001.8 --- 003 --- 007 --- eindwerk --- informatievaardigheden --- schrijfvaardigheid --- scripties --- dissertaties --- essays --- handleiding --- literatuuronderzoek --- papers --- verhandelingen --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- bibliografie --- scriptie --- 001.81 --- 450.8 --- Bronvermeldingen --- Citeren --- Eindnoten --- Rapporteren --- Refereren --- Scripties --- Voetnoten --- S20080768.JPG --- literatuurstudie --- project --- projectonderwijs --- schriftelijke communicatie --- wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- Schrijven --- Communicatie --- 007.2 --- competenties --- hoger onderwijs --- oefeningen --- presentaties --- projecten --- refereren --- verslagen --- Informatievaardigheden --- Schriftelijke communicatie --- Scriptie --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Professionalisering --- departement Algemeen 08 --- schriftelijke vaardigheden --- Papers --- Projecten --- Paper --- Project --- 591 --- Onderzoek (algemene literatuur)
Choose an application
In het hoger onderwijs neemt het ontwikkelen van beroepsbekwaamheden, ook het leren onderzoeken, een belangrijke plaats in. Studenten in HBO en op universiteiten worden steeds vaker geconfronteerd met (kleine en grote) onderzoeksopdrachten, omdat gebleken is dat onderzoek doen een goede manier is om allerlei dingen te leren. Dit boek is het 3de deel van een vierluik van onderzoeksboeken dat 4 cruciale onderdelen van het onderzoeksproces behandelt. Elk boek is los te gebruiken maar opgebouwd volgens een vaste structuur. Naast heldere uitleg over nut, eisen en aanpak, bevat elk boek voorbeelden, uitgewerkte oefeningen, vraagbaken, zelftesten en opdrachten om de leerstof toe te passen op het eigen (klein of groot) onderzoek
Rapporteren. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Science --- onderzoek --- Research --- rapporteren --- wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- 450.8 --- 499.5 --- hoger onderwijs --- maatschappelijk verkeer --- oefeningen --- onderzoeken --- schriftelijke communicatie --- Onderzoeksmethoden --- Probleemoplossend leren --- Scripties --- wetenschappelijk schrijven --- Science research --- Scientific research --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- Information services --- Learning and scholarship --- Methodology --- Research teams --- Wetenschappelijk onderzoek --- Hoger onderwijs --- Onderzoek --- Rapporteren --- onderwijs --- handleiding --- 37 --- 003 --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
e gaat naar het hoger onderwijs, maar je wordt overdonderd door het aanbod en de gehanteerde terminologie? Je hebt het nog moeilijk met je definitieve studiekeuze? Je wilt graag meer informatie en tips over het plannen en organiseren van je studies tijdens het studiejaar en/of tijdens de examenperiode? Je maakt je zorgen over je studiemethode en je slaagkansen? Je wilt je schrijfvaardigheden verbeteren? Je vindt het moeilijk om je aan te passen aan je nieuwe leefomstandigheden en aan je nieuwe omgeving? De examens schrikken je enorm af en bezorgen je veel stress? Je wilt graag meer informatie over de voorbereiding voor de examens? Je hebt lees- of leerproblemen en wilt weten wat hieraan gedaan kan worden? Of: je zit in je laatste bachelor- of masterjaar en weet niet goed hoe een bachelor- of masterproef te schrijven? Op al deze vragen en nog vele andere kan je een antwoord vinden in dit boek.De Studeerwijzer is in de eerste plaats geschreven voor (toekomstige) studenten. Maar ook docenten, leerkrachten, studiebegeleiders … kortom iedereen die vragen heeft of meer wilt weten over het wel en wee van studeren in het hoger onderwijs, vindt tips en uitleg in dit boek.De Studeerwijzer is samengesteld op basis van de expertise van een professioneel team studentenpsychologen en studiebegeleiders van de Dienst studiebegeleiding aan de Vrije Universiteit Brussel.
Studievaardigheden --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- HO (hoger onderwijs) --- Students --- Belgium --- Study and teaching --- departement Algemeen 08 --- hoger onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiebegeleiding --- studieplanning --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- leren leren --- studeren --- 489.5 --- 450.8 --- 489.52 --- Mind mapping --- Schrijfvaardigheid --- eindwerk --- examen --- faalangst --- leesvaardigheid --- sociaal emotionele factoren --- studiekeuze --- studiemethode --- Examens --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- leren leren (ler) --- studeren (ler) --- studiebegeleiding (ler) --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Studeren --- Studiemethoden --- 083380.jpg --- Scripties --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- schriftelijke communicatie --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- (zie ook: Lezen) --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: schrijven) --- 007.2 --- 371.21
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|